اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی
اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی

پیتزا و لازانیا

قبلا دو مدل خمیر پیتزا براتون گذاشته بودم...این هم یه مدل دیگه که به نظر من از هردوی قبلی ها بهتر بود

مواد لازم:

آرد:2 پیمانه

روغن زیتون : 3 قاشق غذاخوری

خمیر مایه: 1 قاشق چایخوری

آب ولرم: نصف پیمانه

نمک: نوک قاشق چایخوری

شکر: 1 قاشق چایخوری

پودر آویشن:

طرز پخت:

خمیرمایه و شکر رو ریختم تو ظرف...ببینین اون خمیرمایه که واسه نون صبحانه هم عکس قوطیش رو گذاشتم همینه

یک چهارم پیمانه از آب ولرم رو ریختم روش

میذاریم یه کنار یه ربع بمونه تا کف کنه

بقیه آب ولرم رو هم ریختم و روغن زیتون رو هم اضافه کردم

کم کم آرد رو ریختم و اول با قاشق هم زدم...

من پور آویشن هم توش ریختم...چون خیلی دوست دارم...میشه هم نریخت کلا

و خوب آرد رو به خوردش می دیم و ورز میدیم ... خوب خوب ورز می دیم و خمیر رو محکم به ظرف می کوبونیم چندین و چند بار...تا جایی که خمیر لطیفی داشته باشیم...یه ظرفی رو خوب چرب می کنیم و خمیر رو توش میذاریم و یه + روش با چاقو می زنیم و یه دستمال نمدار می کشیم روش و جای گرمی میذاریم ظرف رو

تا یه ساعت بمونه و حجمش دو برابر بشه

بعدشم پف خمیر رو می خوابونیم و بازم ورزش میدیم و چونه می گیریم و توی ظرف مورد نظرمون بازش می کنیم....برای من دو سایز بزرگ و متوسط پیتزا شد...بسته به نازکی و کلفت بازکردن خمیرتون داره

این بار بدون جوشوندن ورقه های لازانیا این رو درست کردم...راحت و آسون و بی دردسر

مواد لازم:

لازانیا

مایه گوشتی

قارچ

فلفل دلمه

سس کچاپ

پنیر موزارلا، گودا و ...

طرز پخت:

مقدار مواد برمی گرده به گنجایش ظرف و تعداد خورنده ها..من 9 ورق لازانیا استفاده کردم. مایه گوشتی رو با سیر و پیاز خرد شده و گوشت مثه مایه ماکارونی آماده کردم فقط آبدارتر. می تونین فلفل دلمه هم بریزین..من نریختم.

توی ظرف موردنظرم فویل گذاشتم و کمی کف و دیواره هاش رو چرب کردم و سس کچاپ مالیدم و 3، 4 قاشق آب ریختم. ورقه های لازانیا رو کف ظرف چیدم و روش هم 2، 3 قاشق آب ریختم 

مایه ماکارونی رو روش پخش کردم و قارچ و پنیر پیتزا ( من مخلوط گودا و موزارلا استفاده کردم) هم ریختم

ورقه های بعدی لازانیا رو هم چیدم و بازم کمی آب ریختم...به همین ترتیب لایه لایه مواد رو می ریزیم. فقط روی لازانیا رو حتما کمی آب می ریزیم

لایه رویی فقط لازانیا باشه .. بازم روش آب ریختم و کمی هم از کناره های ظرف آب توی ظرف ریختم. همینجا بگم که من توی لازانیا از سس بشامل و خامه و شیر و این چیزا نمی ریزم..نه دوست دارم نه خوشم میاد...همین پنیر پیتزاش کلی چربه چه برسه به خامه؟؟!!!!! اما اگه شما دوست دارین می تونین روی مواد گوشتیتون سس بشامل یا خامه هم بریزین و بجای آب، شیر کنار ظرفتون بریزین

بعد هم با فویل روی ظرفم رو پوشوندم و توی فری که گرم کردم روی حرارت 220 سانتی گراد گذاشتم تا جایی که لازانیا بپزه..اینو می تونین با یه چنگال چک کنین.

وقتی لازانیا پخت حدد 20 دقیقه (کمتر و بیشتر به فرتون بستگی داره) درش آوردم و فویل رو با احتیاط برداشتم و پنیر گودا و پارمسان روش ریختم و آویشن و دوباره گذاشتم توی فر و حرارت بالاش رو روشن کردم تا پنیر آب و طلایی بشه...حدود 10 دقیقه

بعد هم از فر خارج کردم و اجازه دادم تا کمی خنک بشه و از داغیش بیفته ، بعد بردم برای سرو..

اگه داغ داغ برش بزنین برشهاتون خوشگل و تمیز نمیشه

اینو برای ناهار درست کردم .. چون واسه شام ما سنگینه خب! اما همسری ناهار رو فقط پلو می دونه !! کلا با این غذاها میونه ای نداره زیاد... بهتر!!


دسته بندی : ماکارونی ، پاستا

اینم یه جوجه کباب ساده و خوشمززززززه

مواد لازم:

جوجه یا مرغ تکه شده

پیاز: 2 عدد درشت

زعفران: فراوون

ماست: 1 ق غ

آبلیمو: 1 ق غ

نمک و فلفل

طرز پخت:

پیاز ها رو خرد کرده ٰ‌بریزین توی مرغ و همه مواد رو بجز زعفران بریزین و مخلوط کنین. ( آبلیمو مرغ رو سفید میکنه اگه از اول زعفرون یزنین رنگش میپره) مواد رو که خوب هم زدین زعفرون رو هم اضافه کنین و خوب هم بزنین. در ظرف رو بذارین و شب تا صبح بذارین توی یخچال.

 

فرداش به سیخ بکشین و روی منقل کباب کنین یا اینکه اگه شرایطش رو ندارین توی فر یا هر وسیله موجود آماده کنین. من توی هواپز درست کردم. گوجه ها هم اگه ریزن درسته و اگه درشتن نصف کنین و کباب کنین.

 

با پلوی ساده یا زعفرونی و ریحان تازه نوش جان کنین


دسته بندی : کباب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد