اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی
اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی

کیکی

دیروز تولد آقای همسر بود و منم با وجودی که باهاش یه جورایی قهر بودم این کیک رو بدو بدو و با هزار تا گرفتاری وسط دو تا کلاسم درست کردم ... دوسش دارم (کیک رو !!! :D)

مواد لازم:

تخم مرغ: 6 تا

آرد: 150 گرم

شکر: 150 گرم

وانیل: یک چهارم ق چ

پودر کاکائو: 1 ق غذاخوری پر

شیر: 2، 3 قاشق

ژله هلو: 1 بسته

کمپوت هلو

طرز پخت:

اول از همه بگم، من قبلا هم یه دستور کیک اسفنجی گذاشته بودم اینجا، این دستور هم قبلا همیشه درست می کردم .... منتها این بار مرمری کردم... شما بدون 2 ماده آخر می تونین یه کیک اسفنجی ساده درست کنین

کف قالب 25 سانت گرد کمربندی رو کاغذ روغنی انداختم و بعد کمربندش رو بستم. ... فر روی 175 درجه سانتی گراد یا 300 درجه فارنهایت گرم کردم...آرد رو 3 بار الک کردم. زرده و سفیده تخم مرغها رو جدا کردم...اول سفیده ها رو با همزن زدم تا جایی که حجیم بشه و وقتی ظرف رو برگردونیم نریزه

بعد با همون همزن زرده و شکر و وانیل رو خوب خوب زدم تا جایی که کرم رنگ و کشدار بشه(اگه بخواین اول زرده و شکر رو بزنین و بعد سفیده رو، حتما حتما حتما باید پره های همزن رو بشورین و خوب خشک کنین، تا کوچکترین ذره ای از زرده توی سفیده نره ...این باعث میشه که سفیده تون فرم نگیره) این مدت رو زمان نمی تونم بدم بهتون..چون همزنها فرق دارن با هم..پس ملاکتون رنگ کرمی و کشدار بودن زرده و شکر باشه...از اونجایی که این کیک بیکینگ پودر نداره، پس عامل مهم خوب پف کردن کیک، همانا خوب هم زدن موادمونه!!! (شیخ هانینو!!!)

بعد سفیده رو به زرده اضافه می کنیم و خیلی با احتیاط مواد رو با لیسک و در یک جهت مخلوط می کنیم.

آرد رو هم کم کم می ریزیم و آروم هم می زنیم... بعد از مخلوط شدن همه مواد، من یه دور با همزن با دور خیلی آروم، موادم رو هم زدم تا یکدست بشه...خب، تا اینجا مایه کیک اسفنجی مون آماده ست..می تونیم توی قالب بریزیم و بذاریم تو فر و یه کیک اسفنجی ساده داشته باشیم. اما من چون می خواستم مرمری کنم، پودر کاکائو رو با شیر مخلوط کردم و خوب هم زدم با قاشق و بعد به اندازه 6، 7 قاشق از مایه کیک ریختم توی یه کاسه دیگه و مخلوط کاکائو رو ریختم توش و خوب هم زدم تا رنگ بگیره... مایه سفید کیک رو توی قالب ریختم و بعد از مایه کاکائویی، روی کیک به صورت نامنظم ریختم ..  بعد هم با یه قاشق، چند جا از مایه توی قالب رو فرو بردم و درآوردم تا رنگها کمی قاطی بشه. بعد هم توی طبقه وسط فر به مدت 45 دقیقه می ذاریم... مشخصه که ممکنه شما با فر خودتون زمان بیشتری لازم داشته باشین...پس بهش سر بزنین و با یه خلا دندون چک کنین. اگه چیزی بهش نچسبید کیکتون آماده ست.

شرمندتونم که از این مراحل عکس ندارم.... بس که عجله داشتم هرچی عکس گرفتم همه تار و نا مفهوم شد. اما امیدوارم توضیحاتم واضح باشه 

بعد هم گذاشتم خوب خنک بشه و از قالب در آوردم و مجدد گذاشتم خنک بشه . برعکس کردم و کاغذ زیرش رو از روش برداشتم

تا اینجا شما کیکتون آماده ست و می تونین پودر قند روش بپاشین و نوش جان کنین...من اما می خواستم تزیینش کنم..کلا کیک های اسفنجی چون روغن و کره ندارن، مناسب تزیین هستن .. بعد از خنک شدن می تونین از وسط به صورت افقی برش بزنین و شهد و خامه و میوه و مغزهای دلخواه بذارین...من اما نمی خواستم خیلی خامه داشته باشه...واسه همینم لاش رو چیزی نذاشتم...اگه روی کیک گنبدی شد با چاقوی اره ای برش بزنین تا صاف بشه و بعد کیکتون رو برعکس کنین...زیر کیک چون سطح صافی داره می ذاریم برای روی کار ... من روی مرکز پایه کیک یکم خامه فرم گرفته گذاشتم، نوارهایی از کاغذ روغنی بریدم و روی سطحش چیدم و کیک رو هم روش گذاشتم...بله، با گذاشتن خامه، کیکتون موقع کاور و دیزاین تکون نمی خوره و فیکس می شه، با گذاشتن نوارها هم اگه خامه ریخت، بعد از پایان کارتون تنها با کشیدن نوارها سطح ظرفتون تمیز می مونه

بارها گفتم که من از خامه شیرین قنادی استفاده می کنم...این خامه رو از لوازم قنادی فروشی ها می خرم، خودش شیرینه و من بدون اضافه کردن چیزی فقط با همزن می زنم..این خامه ها فریزری هستن..منم توی فریزر نگه می دارم...هربار که بخوام در میارم و وقتی نیمه منجمد هست با همزن می زنم..اول با دور آروم تا جایی می زنم که کمی حجمش زیاد بشه و کم کم دور همزن رو کمی زیاد می کنم ... دقت می کنیم که اگه خیلی هم زیاد بزنیم خامه تبدیل به کره میشه...پس فقط تا جایی می زنم که پف کنه و جای پره همزن روش بمونه و محو نشه...حتما سعی می کنم یه بار که فرصت کافی داشتم از همه مراحل عکس بگیرم و یه پست اختصاص بدم به فرم دادن خامه..چون خیلی ازم می پرسن دوستان...اما دیروز چون بین 2 تا کلاسم داشتم این کار رو می کردم نشد که خوب عکس بگیرم از مراحل.

خب، سطح و اطراف کیک رو با یه لایه خامه پوشوندم ..خیلی هم برام مهم نبود صاف در بیاد...گذاشتم تو یخچال تا خودش رو بگیره و منم رفتم کلاس!! 1 بسته پودر ژله هلو رو توی 1 لیوان آب جوش حل کردم و نصف لیوان (بلکه کمتر) آب سرد ریختم و گذاشتم کنار...وقتی برگشتم 2 ساعت گذشته بود، ژله رو گذاشتم تو یخچال تا فقط مثل سفیده تخم مرغ بشه... قرار نیست ببنده...(من چون داشتم می رفتم کلاس و عجله هم داشتم ژله رو آماده کردم و نذاشتم تو یخچال که نبنده و سفت نشه...شما می تونین همون موقع که آماده کردین بذارین تو یخچال تا کمی بگیره و مثل سفیده تخم مرغ بشه....پس مهم اینه که شما به ژله با غلظت سفیده تخم مرغ نیاز دارین...حالا خود دانین!!)

دوباره اومدم و یه لایه خامه کشیدم رو و اطراف کیک...من خیلی خامه نزدم و لایه کلفتی نکشیدم روش ... با کاتر، یا پشت چاقوی بلند، یا کاغذ روغنی چن لا کرده می تونیم روی کیک رو خوب صاف کنیم...اگه پایه چرخان داشته باشیم که خیلی راحته..کافیه یه بار بچرخونین و همزمان روی کیک رو بکشین تا صاف بشه ... من چون می خواستم روش رو بپوشونم زیاد برام صاف و صوف دراومدنش مهم نبود!! بقیه خامه رو ریختم توی قیف با ماسوره شکوفه و دور تا دور کیک رو 2 طبقه شکوفه زدم تا مثل یه دیوار از ریختن ژله جلوگیری کنه

کمپوت هلو داشتم و اونها رو اسلایس کردم و از کنار شروع کردم به چیدن و بعد هم مرکز دایره رو پوشوندم

ژله نیم بند رو میاریم و آروم آروم با قاشق روی میوه و سطح کیک می ریزیم. (اگه یهو دیدن ژله تون سفت شده غصه نخورینا! خیلی خیلی کم بذارین توی مایکرو یا روی بخار بگیرین...زود نرم میشه!!)

همین دیگه...میذاریم تو یخچال و می ریم لباسامون رو عوض می کنیم و سعی می کنیم پیش آقای همسر که هم شرمساره و هم داره تو دلش قند آب میشه قیافه بگیریم و کم نیاریم و ذوقمون رو پنهون کنیم!!

باز خوبه یکی مثل هستی با ذوق رو دارم که میاد و به باباش می گه: بابا نمی گی دستت درد نکنه به مامان؟؟؟!!! و باباش درحالی که داره سعی می کنه خنده ش رو قایم کنه بگه: خب بابایی، هنوز که تموم نشده...بعد می گم!!!

هی هی، خلاصه که این شد از کیک تولد همسر محترم که با همه غُد بودن و مهربونیش دوسش دارم ...

خداییش این کیک رو هم خیلی دوست داشتم ... هم کم شیرین بود، هم کم خامه بود، (تازه همین خامه ها رو هم کنار زدیم و نخوردیم) ، هم ژله ای بود، هم میوه ای بود، هم خوشگل بود، هم واسه تولد همسری بود!!

هستی می گفت: مامان، خیلی بدی، واسه بابا کیک به این خوشگلی درست می کنی ، واسه من نه!!!! ای بابا خداییش اون کیک پارسالش محشر بود... چند وقت پیش خانم همسایمون اومده بود ازم می پرسید کیک تولد هستی جان مگه چی بود که دخترم همش می گه!! (از پارسال که اومده بود تولدش می گفت) بهشم گفتم: کیک باربی رو یادت رفت ناقلا؟!

اما خب می خواست بهم یادآوری کنه که امسالم، بله!!! قربون هر سه تاتون بشم من...مانی که خوشگل می خوند: هپی برگر تو یو!!!!!!!!!!!! تبلد تبلد!!!

تذکر: من چیزی از چرب کردن قالب نگفتما...اگه شما کاغد روغنی ندارین فقط کف قالب رو با کره یا روغن جامد چرب کنین و آرد پاشی کنین و بعد آرد اضافی رو بتکونین..دیواره ها رو چرب نکنین

این کیک از کیک های مورد علاقه ملکه ویکتوریا بوده و همین وجه تسمیه این کیک هست...منم موقع خوردنش حس ملکه ویکتوریا بهم دست میده!! باید بگم انتخاب این کیک کاملا سلیقه ایه..چون بافتش نسبت به کیک های اسفنجی، سنگین تره و مثل اونا خیلی پوک نیست ولی بسیار خوشمزه تره..من کلا این کیک رو خیلی خیلی بیشتر از کیک اسفنجی معمولی دوست دارم..به هرحال می گم سلیقه ایه دیگه..بافت این کیک سفت تر از اسفنجیه

مواد لازم:

آرد: 175 گرم

شکر: 175 گرم

کره: 175 گرم

تخم مرغ: 3 تا

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز پخت:

کف 2 تا قالب 20 سانتی یا یه قالب 25 سانتی رو کاغذ روغنی میندازیم... فر رو روی 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم و موادمون رو هم که قبلا بیرون از یخچال گذاشتیم آماده می کنیم...آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط و 3 بار الک کردم. کره و شکر رو با همزن می زنیم تا خوب مخلوط بشن

بعد یکی یکی تخم مرغها رو اضافه می کنیم

بعد از اضافه کردن هر دونه کااااااااااملا هم می زنیم...آخری رو که ریختم وانیل هم زدم توش

بعد هم مخلوط آرد رو کم کم می ریزیم و با دور کند همزن مواد رو قاطی می کنیم یا با لیسک ... در هردو حالت آروم و در یک جهت هم می زنیم.

نکته: من 2 تا کیک درست کردم با این دستور...یعنی 2 بار از این دستور استفاده کردم..یه بار با آرد ساده درست کردم که کیک ساده داشتم...یه بارم 2 قاشق پودر کاکائو هم توی آرد ریختم که جمعا بشه 175 گرم (همون موقع که روی ترازو بود) و بعد الک کردم و .... با این کار یه کیک کاکائویی داشتم..

خمیر آماده شده رو که خمیر نسبتا سفتی هم هست توی قالب می ریزیم و تا جایی که می تونیم با پشت قاشق صاف می کنیم ...

می تونین مثه من دستهاتون رو بشورین و با دست نمدار روی کیک رو صاف و صوف کنین :)))

و بعد هم سپردمش دست گرم سرنوشت (همون فر خودمون !!! ) به مدت 1 ساعت (شایدم واسه شما کمتر بشه..پس خودتون با خلال دندون چک کنین بعد از سه ربع) اینم اون یکی کیک ساده که بدون کاکائو درست کردم

بعد از پخت، از فر درآوردم و برگردوندم روی توری سیمی..خودش تالاپ افتاد بیرون !! کاغذ روغنی رو برداشتم از روش و گذاشتم خنک بشه

کیک واقعا خوشمزه و خوش عطری هست..من که عاشقشم و خالی خالی هم دوسش دارم..اما تو پست بعد می گم که چی کارش کردم :)


من چند تا دستور کیک اسفنجی دارم اینجاو اینجا و  اینجا.. اما به جرات می تونم بگم بهترین دستور کیک اسفنجی هست که تا حالا درست کردم همینه که خدمتتون می گم

مواد لازم برای دو قالب 23 سانتی یا یک قالب 25 سانتی با دیواره 10 یا 12 :

آرد قنادی: 300 گرم معادل 2 پیمانه

پودر قند: 300 گرم معادل 2 پیمانه سرخالی

تخم مرغ خنک: 6 تا

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری سرصاف

نمک: نوک قاشق چایخوری

وانیل: نوک قاشق چایخوری

آب جوش: نصف پیمانه

طرز پخت:

بهترین آردی که دارین رو همیشه برای کیک استفاده کنین..من خودم آرد رو از بهترین فروشگاه لوازم قنادی اینجا به صورت کیلویی می خرم و خیلی هم راضیم...پس آرد مرغوب استفاده کنین

اگه مثل من پودر قند ندارین، شکر رو آسیاب کنین و بعد هم الک کنین

فر رو روی 140 درجه سانتی گراد روشن می کنیم (در انتها درباره دمای فر توضیح دادم..صبور باشین!!)..کف قالب رو کاغذ روغنی میندازیم .. فقط زاویه بین کف قالب و دیواره را تا ارتفاع یک سانتی متر..با روغن مایع چرب می کنیم...توی شکل نشون دادم

آرد و نمک و بیکینگ پودر رو مخلوط و سه بار الک کردم

تخم مرغ های خنکمون رو زرده و سفیده شو جدا می کنیم ... (پس لازم نیست مثه کیک های دیگه از قبل دربیاریم تا همدمای محیط بشن..باید خنک باشن)..سفیده ها رو با همزن می زنیم..با دور متوسط ...سفید که شد نصف پودر قند رو می ریزیم توش و بازم می زنیم تا فرم بگیره و از ظرف نریزه و میذاریم کنار یا توی یخچال

زرده ها و وانیل رو با بقیه پودر قند مخلوط می کنم و کمی با همزن می زنیم ... آب جوش رو سریع می ریزیم و هم می زنیم همزمان تا زرده پخته نشه... سرعت عمل داشته باشین! هم زدن زرده ها بعد از ریختن آب باید زیاد باشه تا جایی که کرم و کشدار بشه و از حالت روون در بیاد

خب دیگه همزن رو می ذاریم کنار و سفیده رو آروم و با لیسک به زرده اضافه می کنیم و دورانی هم می زنیم تا به خوردش بره ...بعدم مخلوط آرد رو کم کم اضافه می کنم و بازم دورانی با لیسک مواد رو یکنواخت می کنیم...نکته مهم در هم زدن توی این مرحله، اینه که باید با لیسک مواد رو فولد کنیم یعنی هم نزنیم...بلکه از یک سمت به سمت دیگه تا کنیم (بهتره که سفیده و آرد رو به تناوب مخلوط کنیم)

توی قالب می ریزیم ... ببینین دو سوم قالب خالیه..این کیک پفش عالیه پس درنظر بگیریم...مایه این کیک برای قالب من زیاد بود.. چون قالبم ارتفاعش کم بود..واسه همین بقیه شو توی قالب کوچیک لوف که داشتم ریختم

قالب رو توی فر می ذاریم و چیزی حدود 40 تا 50 دقیقه زمان می دیم بهش تا بپزه...بازم خودتون چک کنین البته ... بعد از اینکه با خلال دندون چک کردیم و از پختش مطمئن شدیم در میاریم و اجازه می دیم خنک بشه..کمربند دور قالب رو باز کردم

بازم می ذاریم خنک بشه..بعد یه ظرف روش گذاشتم و سر و تهش کردم !!

حالا کف قالب و کاغذ رو آروم برمی داریم

بـــــــــــه بــــــــــه ...بافت کیک عالی، نرم و سبک و بسیار خوشمزه..صد البته می دونین که کیک های اسفنجی چون هیچ روغنی داخلش نداره برای خامه کشی و تزیین مناسبن و تنهایی شاید کمی خشک به نظر بیاد و تو گلو گیر کنه !!! البته من خالی خالی هم دوسش دارم خعلی

درآخر هم بعضی نکته های خانم طوروسیان و اونایی که خودم بهش رسیدم رو براتون می گم:

** اگه خواستین کیک اسفنجی کاکائویی درست کنن، پودر کاکائو رو به زرده اضافه کنین و با آرد مخلوط نکنین

**اگر دوست دارید کیک اسفنجی خوش طعم با کیفیت و ماندگاری بالا داشته باشید سعی کنید تا انجایی که میتوانید از میزان بیکینگ پودر کم کنید و کمبودش را با اضافه کردن تخم مرغ به مواد اولیه جبران کنید..

** درباره دمای فر هم این عین گفته ایشونه: "اگر با من بود، هیچ جا دمای فر ذکر نمی کردم، مگر موارد خیلی خاص . 
من خودم کیکهامو روی دمای 140 درجه ی سانتیگراد می پزم ، چون دمای فر من اینطوری تنظیم شده و روی 160 غذا می پزم !!! دمای استاندارد، 180 درجه است.
دمای فر را اینطوری نوشتن را من بیشتر قبول دارم : " برای کیک شیفون و اسفنجی، فرتون رو دمایی تنظیم کنید که همیشه برای کیک ساده ی خانگی تنظیم می کنید و یا برای بیسکوئیت : دمای فر یک مقدار پائین تر از زمانی که کیک ساده می پزید."

واسه همینم من روی 180 که همیشه برای پخت کیک می ذارم گذاشتم دوستان...شما هم هر درجه ای که همیشه کیک می پزین تنظیم کنین..چون فرهای برقی و گازی خیلی فرق دارن با هم.. فقط طبیعتا زمان پخت هم تغییر می کنه..پس حواستون باشه پلیــــــز !!

** این مواد برای یه کیک تولد برای یه مهمونی مناسبه که همه رو توی یه قالب 25 سانت با دیواره بلند درست کنیم و سه لایه برش بزنیم..عاالی میشه..اما برای تولد های خودمونی...نصف کنین مواد رو..منم اشتباه کردم که همشو درست کردم و البته سه چهارم کیک رو به همسایه مون دادم!!!

** توی پخت هر نوع کیکی، انتخاب اندازه مناسب قالب خیلی مهمه، اگه خواستین توی قالب مربع یا مستطیل درست کنین خب طبیعتا باید مساحت این قالب گرد با مساحت اون قالب یکی دربیاد ... مثلا قالب گرد این کیک 25 هست..پس مساحتش میشه 490 ... قالب مربع یا مستطیلی باید انتخاب بشه که این مساحت رو داشته باشه ... مثلا قالب مربع 22 سانت خوبه .. دستور رو هم اگه نصف کردیم..قالب گرد مناسب 12 سانت خوبه و مربع هم 10 تا 12 سانت

* می تونیم کف قالب رو با روغن مایع کم چرب کنیم و کاغذ روغنی بذاریم که بچسبه بهش و مایه کیک خوب و یه دست پخته بشه .. دیواره ها رو مطلقا بیشتر از همون 1 سانت چرب نکنین که مانع پف خوب کیک میشه ...کیک اسفنجی چون خودش رو به دیواره های ظرف می چسبونه و پف می کنه و بالا میره در قالب دیواره چرب، امکان پف عالی نداره. ولی اگر پختش کافی باشه معمولا یه کوچولو از دیواره قالب فاصله می گیره و خودش رو جمع می کنه که با یک کارد بلند به آرامی میشه بدون خرابی کیک رو از دیواره کاملا جدا کرد.چرب کردن اون یک سانت اول دیواره هم کار رو تضمین می کنه که زیباتر از قالب دربیاد


دستورای مختلفی برای پن کیک هست که من اینو برای پایه پن کیک ها استفاده می کنم..هم ساده ست  هم نتیجه ش خیلی با کیفیت و خوبه و هم چون پایه ست میشه به راحتی به کاکائویی، میوه ای و ... تغییرش داد. قبلا یه مدل پنکیک کدو حلوایی هم گذاشته بودم..این خیلی آسونتر و ساده تر از اونه

مواد لازم:

آرد: 1 و نیم پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

شیر: 1 و یک چهارم پیمانه

شکر: 1 قاشق غذاخوری

نمک: نوک قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: 3 و نیم ق چایخوری

کره آب شده: 3 ق غذاخوری

طرز پخت:

آرد، نمک، بیکینگ پودر رو مخلوط و الک کردم..شکر رو باهاشون مخلوط کردم ..وسطش رو گود کردم و کره، شیر و تخم مرغ رو ریختم و هم زدم با همزن ( با همزن دستی یا قاشق هم میشه) خوب می زنیم تا کاملا یکدست بشه

کف تابه ای رو با کره و روغن مایع چرب می کنیم...فقط چرب..بعد از مایه پن کیک با یه فنجون یا پیمانه یک چهارم یا قاشق می ریزیم توش

همونطور که می بینین غلظت این مایه خیلی خوبه و این باعث میشه پنکیک های خوبی داشته باشین و نازک نباشن.

وقتی هم می ریزیم توی تابه وا نمی رن...حتی از قالب هم میشه استفاده کرد..می ذاریم تا خودش رو بگیره و روی پنکیک ها حباب بزنه

توی عکس بالا شروع به حباب زدن کرده اما هنوز آماده برگردوندن نیست... وقتی خوب خودش رو گرفت و روش حباب زد برمی گردونیم...دیگه دوربینم شارژش تموم شده بود و عکس نگرفتم

به همین ترتیب همه پنکیک ها رو آماده می کنیم و هربار هم کف تابه رو چرب می کنیم..وقتی آماده شدن تا داغه همه رو روی هم نذارین که خمیر نشه

موقع سرو، حتما عسل یا مربا یا شیره روشون بریزین تا شیرینیش تکمیل بشه

خوبی پن کیک ها اینه که خیلی زود آماده می شن و تنوع هم زیاد دارن..همه هم دوسشون دارن

کنارش میوه های تازه هم استفاده کنین و یه صبحانه دلچسب رو کنار عزیزاتون داشته باشین...این صبحانه یه روز جمعه وسط امتحانام بود که عوض درس خوندن پا شدم تندی پن کیک درست کردم ..یادش به خیر

با شیر یا چای خیلی می چسبه

امروز (روز پدر) رو بهانه ای دیدم تا دستور کیک شکلاتی رو توی مایکروفر برای دوستایی که ازم می خواستنن بذارم ..از اونجایی که خیلی راحته واسه همسری درست کردم... روز شادی رو داشته باشینو قدر پدراتون رو بدونین .. دلم برای بابای عزیزم که ازش دورم خیلی تنگه :(

مواد لازم:

آرد: 8 قاشق غذاخوری

شکر: 8 ق غ

پودر کاکائو: 3 ق غ

شیر: 6 ق غ

روغن مایع 6 ق غ

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

تخم مرغ: 2 تا

طرز پخت:

دیگه از این آسونتر نمیشه...آرد و کاکائو و بیکینگ پودر رو با هم الک کردم (3 بار) با شکر قاطی کردم

 

شیر و روغن و تخم مرغ هم ریختم و با همزن دستی هم زدم

 

توی یه کاسه سرامیکی یا پیرکس به قطر 20 سانت می ریزیم ..جوری که حتما دوسومش خالی باشه چون پفش خیلی خوبه و ممکنه سرریز بشه... توی مایکروفرتو حالت اشعه مایکرو با قدرت 100 به مدت 6 دقیقه می ذاریم. (خودتون بهتر کار مایکرواون رو می دونین...با همون درجه ای که آب رو جوش میاره توی 1 دقیقه...من قدرت 360 گذاشتم البته)

 

بعد از طی زمان موردنظر چک کنین...پف خیلی خیلی خوبی داره ... من اما چون وسط کار یه دور درش رو باز کردم پفش یکم خوابید اما بازم خوب بود...بعد از خارج کردن از مایکروفر...بذارین کنار و حتما حتما روش یه درپوش بذارین ... درغیر اینصورت همه بخارهای داخل کیک خارج میشه و کیک خشک میشه.

 

بعد از اینکه خنک شد...خیلی راحت با چاقو اطرافش رو از ظرف جدا کنین..ظرف سرو رو روش بذارین و برگردونین..خودش راحت میفته تو ظرف

 

من روش کمی شیر تغلیظ شده(معروف به شیرعسلی) ریختم و کمی از اضافه های کیک رو روش پودر کردم و چند تا گیلاس گذاشتم.. همین...

 

ساده و سریع و خیلی خیلی خوشمزه.... بافتش رو ببینین چه پوک و نرمه

 

می تونین با خامه هم دکورش کنین و حتی لایه های بینش رو هم بریزین خامه...

*. اگه کیک ساده بخواین ، به جای پودر کاکائو همون مقدار آرد بریزین.

*. با نصف این مواد می تونین این کیک رو توی لیوان های سرامیکی (ماگ) درست کنین.زمانش هم میشه 3 دقیقه...اصلا این رسپی معروفه به کیک سه دقیقه ای و عموما هم توی لیوان درست میشه و همونجوری هم سرو میشه

*. درپوش رو فراموش نکنین..توی کیفیت کیک خیلی مهمه


دستورات اشپزی همگی از سایت هانی جون است من پست هاشو کپی میکنم تا برای خودم ذخیره داشته باشم 

نظرات 1 + ارسال نظر
نازگل یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:35 ب.ظ

سلام مرسی ازدستورآسون ولی دوتاسوال یکی اینکه توماکروفربایددرپوش داشته باشه؟یکی دیگه اینکه قدرت 360وات منظورتونه؟ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد