اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی
اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی

ترشیجات

می دونم دیر شده..می دونم زردآلو الان کجا بود؟ خب چه کنم .. حالا کجاشو دیدین....اگه بدونین چندین پست تو انتظار تایپ و ادیت عکس و ..... هستن !!! حالا ایشالا واسه سال بعد به دردتون می خوره این پست!!فقط فحشم ندین :دی

مواد لازم:

زردآلو: 1 کیلو

شکر: 700 گرم (تا یک کیلو هم راه داره..بسته به میزان شیرینی خود زرد آلوها)

وانیل: نوک کارد

ورق ژلاتین: 1 ورق  یا پودر ژلاتین: 1 قاشق مرباخوری

طرز پخت:

زردآلوها رو از وسط نصف کردم و هسته شون رو درآوردم ... ریختم توی مخلوط کن تا خرد بشه ..بعد ریختم توی دیگ..من دیگ لعابی ندارم اما بهتره که برای مربا و مارمالاد لعابی باشه...اما مسی نباشه..چون تیره می کنه مربا رو...خب کجا بودم؟؟ آها...زردآلو و شکر رو توی دیگ و روی حرارت گذاشتم تا شکر حل بشه..هم می زنیم و کفِ روش رو برمی داریم

من از ورق ژلاتین استفاده کردم چون اونو داشتم توی یخچالم...ورق رو توی آب سرد خیس کردم و بعد توی کمی آب گذاشتم روی حرارت کتری تا حل بشه و زلال ... شکر وقتی خوب حل شد می ذاریم بجوشه کم کم تا آبی نداشته باشه..می تونیم نوک کارد وانیل هم بزنیم بهش گرچه خود زردآلو خیلی معطره .. تو این مرحله ژلاتین مذاب رو بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم و از روی حرارت بر می داریم

غلظتش رو می بینین...فکر نکنین که ژلاتین سفت می کنه خیلی مارمالاد رو..نه...کمی فقط ... ضمن اینکه براق می کنه مارمالاد رو..یک قاشق مرباخوری یا یه ورق ژلاتین تو این مقدار زردآلو چیزی نیست که باعث شه مثه ژله ببنده و سفت بشه..پس با خیال راحت بریزین

اجازه می دیم خنک بشه و بعد توی ظرف دردار می ریزیم

و توی یخچال نگه دارین...این مارمالاد برای تارت، چیزکیک و انواع دسر و ...... خیلی مناسب و خوشمزه ست

و صد البته برای یه صبحانه خوشمزه کنار اونهایی که دوسشون داری و از بودن کنارشون لذت می بری

شیرین و مارمالادی باشید!



وقتی میوه توی یخچال می مونه و نرم میشه علاوه بر درست کردن لواشک ، یکی از راههای مفید درست کردن رب هست..مخصوصا رب آلو که خیلی خیلی هم خوشمزه ست

مواد لازم:

آلو

آب

نمک

طرز پخت:

آلوهای من خیلی نرم شده بود و خیلی راحت پوستشون در اومد و هسته هاشو هم جدا کردم ..اینقدر نرم بود که احتیاج به آب هم نداشت و همونجوری گذاشتم روی حرارت...اما اگه آلوهاتون سفته مثل این مربا پوستش رو بکنین و با کمی آب روی حرارت بذارین .. حرارتش رو اول کمی بالا بذارین و کف روش رو بگیرین و بعد ملایم کنین حرارت رو و اجازه بدین کاملا نرم و پوره بشه.. توی صافی بریزین و هسته ها رو جدا کنین و دوباره برگردونین به دیگ..هم بزنین تا ته نگیره...

نمک هم کمی بهش می زنیم و همچنان هم می زنیم .. اصلا نباید آب داشته باشه تا کپک نزنه...

مقدار آلوی من زیاد نبود و این مقدار رب رو به من داد که مطمئنا خیلی هم زود مصرف میشه

اما اگه زیاد درست می کنین حتما حتما آب نداشته باشه اصلا که بعدا کپک نزنه..در عین حال ته نگیره

این رب واسه خوراک مرغ و مزه دار کردنش محشره

ترشی

مواد لازم:

گل کلم.....کرفس.....هویج .......سیر .....فلفل سبز .....خیار 

سبزی معطر (شوید، مرزه، تلخون، جعفری، برگ کرفس)

نمک

آب

سرکه

طرز آماده کردن:

همه مواد شور رو خرد کرده به اندازه دلخواه، می شوریم و روی یه پارچه تمیز میذاریم آبش بره سبزی ها رو هم پاک کردم و شستم و گذاشتم آبش بره...لازم نیست خیلی خرد بشه. من فقط ساقه های بلندش رو گرفتم.البته چون اینجا مرزه و تلخون پیدا نمیشه...من از خشکش که داشتم استفاده کردم همراه با جعفری و شوید و برگهای خود کرفس.

به ازای هر 1 لیتر آب، 6 قاشق نمک و یه استکان سرکه سفید استفاده می کنم...آب رو با نمک می جوشونم و بعد سرکه رو می ریزم و میذاریم خنک بشه. ( سرکه لازم نیست با آب بجوشه)

شیشه یا دبه های تمیزی که مطلقا چربی نداشته باشه انتخاب می کنیم..یه لایه سبزی رو می چینیم کفش.کمی از مواد رو روش می ریزیم...سیر و فلفل رو هم لابلاش می ذاریم و بازم مواد رو لابه لا می چینیم و سیر و فلفل (اگه شکم فلفل هاتون رو با چاقو یه چاک بدین خیلییییییی خوشمزه تر و تند می کنه شورتون رو...بی نظیره ها)...اگه ظرف خیلی بزرگه لایه وسطش هم سبزی میذاریم..اگه نه، یه لایه دیگه روی مواد رو سبزی می ریزیم..من تلخون خشک داشتم که ریختم روی مواد

به همین ترتیب، همه مواد رو توی ظرفهامون می ریزیم .. یه ضربه به میز می زنیم تا مواد خوب جابجا بشن. آب نمک هم که خنک شد روی مواد ریختم و درشون رو محکم بستم...اگه لازم باشه روی دهنه ظرف پلاستیک بذارین و بعد درش رو ببندین تا هوا نره توش. بعد هم یه جای خنک بذارین تا یک ماه تا 40 روز تا جا بیفته. فقط حواستون باشه که مواد رو خیلی پر نکنین تا بعد که آب نمک رو روش می ریزین کاملا روی مواد رو بگیره...چون سطح آب نمک پایین می ره و ممکنه مواد رویی بیرون از آب بمونن و کپک بزنه شورتون

بعد از یک ماه تا 40 روز (بستگی به میزان صبوریتون داره!!) درش رو باز کردم... 

سبزی ها رو درآوردم و آب نمکش رو صاف کردم و دوباره توی شیشه ریختم تا سبزی ها گندیده نشن و بد طعم نکنه شورمون رو...باور نمی کردم اینقــــــــــــــــــدر خوشمزه بشه...مامانم هم که اینجا بودن برای رونمایی از شورم همینطور فکر می کرد... یعنی فکر نمی کرد شوری که من گذاشتم به این خوش طعمی بشه...آخه تو خونه ما خواهرم شور و ترشی انداز قابل و ماهریه...باورم نمیشد مال منم به این خوشمزگی بشه.

  

یعنی عاشق این پستمم! وااااااای...به به ...اگه شما هم مثه من عاشق ترشک و لواشک هستین پس بزن بریم......

مواد لازم:

آلبالو: یک ونیم کیلو

آب: نصف پیمانه

نمک و شکر: درصورت تمایل یه کوچولو

طرز پخت:

آلبالوهای شسته رو با آب خیلی کم میذاریم روی حرارت تا پخته بشه

 

گاهی هم می زنیم

 

وقتی خوب له شد و آبش رفت می ریزیم توی سبد یا صافی و با گوشتکوب یا دستٰ‌ خوب فشار می دیم تا فقط هسته ها بمونن

 

اگه موادتون هنوز آب داشت یکم روی حرارت بذارین تا آبش بره اما نسوزه.

روی سینی سلفون بکشین و مواد خنک شده رو روش بریزین و به قطر دلخواه پهنش کنین

 

روش یه توری نازک بذارین که خاک نره روش و هوا هم جریان داشته باشه زیرش تا خشک شه...بذارین زیر نور آفتاب تا خشک شه.....من البته توی خونه و دم پنجره گذاشتم ..چون حیاط و بالکن ندارم و اینجا خیلی گرد و خاک بود...بعد از اینکه خشک شد از سلفون جدا کنین و برش بزنین یا لول کنین

به شکلهای مختلف می تونین تزئین کنین

می تونین هم ساده لول کنین و توی یخچال نگه دارین

شما با هر نوع میوه و مخلوط چند میوه هم میتونین درست کنین. حتی راحت تر اینه که میوه رو بعد از درآوردن هسته و پختن، توی بلندر یا غذاساز بریزین و له کنین.


من آلو سیاه و زرد (قطره طلا) و آلبالو رو با هم ریختم..آلوها نه که نرم بودم قلفتی پوستشون در اومد..هسته شون رو هم درآوردم و آلبالوها رو هم اینبار هسته شونو اول درآوردم و با یه استکان آب گذاشتم روی حرارت

هر از گاهی کف روش رو می گرفتم و هم می زدم

وقتی خوب له شد و نرم، مواد رو اینبار ریختم توی غذاساز و پوره کردم...راااااحت

پوره میوه رو دوباره برگردوندم توی دیگ و روی حرارت گذاشتم...بچشین و اگه لازم بود بسته به میلتون نمک یا شکر بریزین توش

آبش که گرفته شد برمی داریم از روی حرارت و وقتی خنک شد کف یه سینی رو پلاستیک می ذاریم..من یه کیسه فریزر رو باز کردم و روی سینی پهن کردم و پوره رو ریختم روش

وبذارین جلوی آفتاب خشک شه..خونه ما نورگیره ... من کنار پنجره گذاشتم و یه پارچه توری نازک هم روش کشیدم که خاک نشینه روش.....ولی بدتر از خاک، مانی بود که هی می خواست بره انگشت بزنه روش!! با چنگ و دندون مواظب لواشک بودم خداییش

میوه هام کم بودن...واسه همین خیلی کلفت نشد لواشکم..اما خیلی خوشمزه شده بود

بعد از 2 روز خشک شده بود .. خب اینجا می گم گرمه...شاید اگه زیر آفتاب مستقیم بود یه روزه خشک می شد...بعد هم می تونین به دلخواه برش بزنین

من یه تیکه رو مثه بچگی ها که بادبزن درست می کردیم، پلیسه کردم

و بعد دورش روبان پیچیدم!! یادش به خیر شاباش های عروسی خواهرم رو هم همینطوری نصفشون رو درست کرده بودیم و رو سرشون می ریختیم!!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد