اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی
اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی

کیک یک تخم مرغی

کیک یک تخم مرغی 

امروز این کیک رو  درست کرم عالی شد  ممنون از وبلاگ http://hanichef.blogfa.com/post-153.aspx

پنجشنبه سالگرد ازدواجمون بود .. می خواستم کیک رد ولوت درست کنم دیدم ای دل غافل یه دونه تخم مرغ دارم..منم از رو نرفتم و کیکم رو عوض کردم!! ولی نتیجش عالی بود..

مواد لازم:

آرد: 2 پ

شکر: 1 پ

شیر: یک و نیم پ

تخم مرغ: 1 دونه

روغن: نصف پ

بیکینگ پودر: 2 ق م

وانیل: یک چهارم ق چ

طرز پخت:

همه مواد رو بیرون از یخچال بذارین تا همدما بشن با هم. فر رو روشن کنین و بذارین با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتی گراد) گرم بشه. قالب رو چرب و آردپاشی کنین. آرد و بیکینگ پودر و با هم مخلوط و 3 بار الک کنین.

شکر، تخم مرغ، وانیل و روغن رو خوب خوب با همزن بزنین

تا کرم رنگ بشه

شیر رو بهش اضافه کنین و به هم زدن ادامه بدین

آرد رو هم کم کم اضافه کنین و مواد رو مخلوط کنین

توی قالب بریزین (رسپی می گه ترجیحا قالب وسط سوراخدار...من چون می خواستم تزئین کنم توی قالب معمولی ریختم) ..مایه این کیک، تقریبا شل و روون هست

بذارین داخل فر، طبقه پایین با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتی گراد) به مدت نیم ساعت...بازم می گم خودتون چک کنین..فر من 40 دقیقه طول کشید

بعد از پخت و خارج کردن از فر، بذارین کمی از دما بیفته و بعد روی توری بذارین تا خوب خنک بشه

برای کیک عصرونه با چای هم عالیه بدون خامه و تزیین. اما من چون مناسبت داشتم رفتم سراغ تزیینش.

اگه قصد تزیین دارین با چاقوی بلند و اره ای یه لایه از روی کیک رو بردارین تا سطح صافی رو برای کار داشته باشین

برای تزیینش هم از هرچیزی که دلتون خواست می تونین استفاده کنین..من این بار دیگه لاش رو چیزی نذاشتم و برای آیسینگ هم حدود 120 گرم شکلات سفید رو بن ماری کردم (خرد کردم و توی ظرف ریختم و ظرف رو روی یه ظرف آب که روی حرارت بود گذاشتم) وقتی آب شد..از روی حرارت برداشتم و کمی که خنک شد کمتر از 50 گرم خامه هم بهش اضافه کردم و خوب هم زدم

و  اطراف و سطح کیک رو باهاش کاور کردم

روش هم خطوطی رو با شکلات سیاه انداختم و با مربای زغال اخته تزیین کردم و گذاشتم توی یخچال ..

ساده و سریع و راحت به دلیل کمبود وقت و امکانات و تنبلی در رفتن برای خرید!!!

اگه خواستین از روز قبل کیک رو آماده کنین، سلفون بکشین و توی یخچال بذارین ... با چای واقعا چسبید

هرقدر مقدار خامه برای آیسینگ رو بیشتر کنین، رویه لطیفتری دارین و اگه بخواین مثه شکلات سفت بشه و ببنده کمتر خامه بریزین..اینی که من درست کردم تقریبا مثه خود شکلات شد و موقع کاور هم خیلی خوب خودش رو گرفت


دسته بندی : کیک تولد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد