آمار دو حالت بدن - اینجا همه چیز درهمه
X
تبلیغات
رایتل

اینجا همه چیز درهمه

دو حالت بدن

  1. بدن انسان همیشه در یکی از این 2 حالت عمومی قرار داره :

    1- حالت آنابولیک

    2- حالت کاتابولیک

    ... 1- حالت آنابولیک : به زمانی گفته میشود که بدن در حال عضله سازی باشه مثل تمرینات بدنسازی (خلاصه توضیح دادم) .

    2- حالت کاتابولیک : به زمانی گفته میشود که بدن در حال عضله از دست دادن باشه که در زیر بیشتر توضیح میدم .

    خُب , در اینجا میخوام لایه های بدن رو براتون توضیح بدم که بیشتر آشنا شین با بدنتون (این جسم خارق العاده) .

    بدن انسان دارای 4 لایه اصلی میباشد :

    لایه اول : پوست

    لایه دوم : آبِ زیر پوست

    لایه سوم : بافتِ چربی

    لایه چهارم : بافتِ عضله

    1- پوست : همتون دیگه با خارجی ترین سطح بدن آشنا هستید و احتیاجی به توضیح نداره .

    2- آب زیر پوست : لایه ای نازک برای محافظت از خشکی پوست و لطیف نگه داشتن آن .

    3- بافت چربی : لایه فوق العاده مهم که بر اثر نسوختن کالری مازاد غذاهایی که میخوریم به وجود میاد و فوق العاده لایه حیاطی ایه برای بدن .

    4- بافت عضلات (ماهیچه) : لایه ای از بدنه که تمام فعالیتهای ما رو کنترل میکنه و همینطور که دیدید زیر بافته چربی (لایه سوم بدن) قرار داره .

    در عکس میتونین لایه 3 و 4 رو مشاهده کنید :

    خب تا اینجا با لایه های بدن آشنا شدید , حالا میخوام مضرات لاغر کردن بوسیله "غذا نخوردن" رو براتون توضیح بدم .

    ("با دقت بخونید لطفا")

    یکی از بدیهای بدن انسان اینه که وقتی شما وعده غذاییتون رو حذف میکنید , بدن برای تولید انرژی از بافتهای فوق العاده مهمه "عضله" استفاده میکنه (حالت کاتابولیک که در بالا بهش اشاره کردم) نه بر خلاف باور غلط که اکثرا فکر میکنند که اگه غذا نخورن , بدن چربیهاشون رو میسوزونه . وقتی شما غذا نمیخورید , بدن فکر میکنه که به قحطی خورده و کوچکترین چیزی که بخورید رو تبدیل به چربی میکنه .

    تمرینات هوازی : بدن انسان فقط و فقط و فقط , زمانی چربی سوزی میکنه که فعالیتهایی داشته باشه که ضربان قلب به بالای 110 تا برسه و بدن احتیاج بیشتری به اکسیژن پیدا کنه که در اصطلاح بهش (Cardio یا Aerobic) گفته میشه , تازه اون هم بعد از 10 دقیقه میره سراغ چربیهای بدن . اگه زیر 10 دقیقه تمرینات هوازی کار کنید , فقط غذاهایی که از صبح تا اون لحظه خوردین رو بدن میسوزونه . بهترین زمان برای تمرینات هوازی 30 دقیقه تا 60 دقیقه "بعد از بیدار شدن از خواب صبح" هست . (این زمان بستگی به مقدار چربی و نوع بدن و نوع رژیم متغیره) .

    تمرینات هوازی مثل : دویدن , پیاده روی سریع , دوچرخه سواری , طناب زدن و تمام دستگاه هایی که تو باشگاه ها میذارن برای چربی سوزی مثل تردمیل , الِپتیکال , اسکی فضایی , کوه پیما , پله برقی , دوچرخه ثابت , استِپِر (Stepper) و .... .

    خُب تا اینجا متوجه شدید وقتیکه شما دوست عزیز غذا نمیخوری , بدن عضله رو برای تولید انژی میسوزونه یعنی عضلتون تحلیل میره و سطحش خیلی نازک میشه و در اصطلاح انگار میره میچسبه به استخون , خب همینطور که سطح این لایه (عضلات بدن) کمتر میشه , متقابلا چون لایه سوم بدن که همون بافت چربی هست به بافت عضلات وصل میباشد , سطح این لایه هم پایینتر میره و نفر فکر میکنه که لاغر شده , البته از دید مردم و خودش لاغر شده یعنی حجم جسمی بدنش کم میشه .

    به دلیل از دست دادن بافت عضلات , بدنشون فوق العاده شل و ول و بی ریخت میشه , هممون با چنین بدنهایی آشنا هستیم , متاسفانه به دلیل فقر اطلاعات , میبینیم که دختران امروزی برای لاغر شدن و به اصطلاح خوش هیکل بودن , غذا نمیخورند و بدنی شل و ول پیدا میکنند که هر کسی تو فامیلش چنین وزن کم کردنها و بدنهایی رو زیارت میکنه که تو بانوان خیلی بیشتر مشهوده چون به دلیل ساختار بدن خانومها , درصد چربی بدنشون از آقایون خیلی بیشتره . به بازوهای اینجور خانومها دقت کنید , میبینید که مثل ژله اینور و اونور میرن , چون دیگه بدن بافت عضله ای نداره که بخواد محکم و سفت باشه , همش شده چربی .

    یک مسئله خیلی مهم هست که جا داره اینجا بهش اشاره کنم اینه که : متاسفانه اکثر دختر خانومها فکر میکنند که هر دختری که لاغره یعنی خوش هیکله که این اصلا درست نیست . خوش هیکل به بدنی گفته میشه که تمام عضلاتش دراومده باشه و در اصطلاح فرم گرفته باشه نه صرفا لاغر باشه .

    خب , پس خواهر من , برادر من , نیا بدنتو خراب نکن و برای زحمتِ نهایت 3 روز در هفته به میزان نیم ساعت پیاده روی و در حدود نهایته 3/4 ماه سختی کشیدن , عضلات بدن که در سن بالا فوق العاده مهمه برای جلوگیری از درد مفاصل رو از بین نبر که برای ساختن تار تار اون عضلات , بدنسازها پدرشون در میاد .

    برای این میگم 3/4 ماه چون وقتیکه بافت اضافی چربیتون رو بسوزونین و بدنتون ظاهری خوب پیدا کنه , از اون به بعد هر چیزی که بخورید رو در همون روز در باشگاه میسوزونید و دیگه نیازی به هفته ای 3 روز پیاده روی ندارید , البته همیشه باید مواظب رژیم غذائیتون باشید تا به حالت اولیه برنگردید 
    1. نگاره: ‏بدن انسان همیشه در یکی از این 2 حالت عمومی قرار داره :

1- حالت آنابولیک 

2- حالت کاتابولیک 

1- حالت آنابولیک : به زمانی گفته میشود که بدن در حال عضله سازی باشه مثل تمرینات بدنسازی (خلاصه توضیح دادم) .

2- حالت کاتابولیک : به زمانی گفته میشود که بدن در حال عضله از دست دادن باشه که در زیر بیشتر توضیح میدم .

خُب , در اینجا میخوام لایه های بدن رو براتون توضیح بدم که بیشتر آشنا شین با بدنتون (این جسم خارق العاده) .

بدن انسان دارای 4 لایه اصلی میباشد :

لایه اول : پوست 

لایه دوم : آبِ زیر پوست 

لایه سوم : بافتِ چربی

لایه چهارم : بافتِ عضله 

1- پوست : همتون دیگه با خارجی ترین سطح بدن آشنا هستید و احتیاجی به توضیح نداره .

2- آب زیر پوست : لایه ای نازک برای محافظت از خشکی پوست و لطیف نگه داشتن آن .

3- بافت چربی : لایه فوق العاده مهم که بر اثر نسوختن کالری مازاد غذاهایی که میخوریم به وجود میاد و فوق العاده لایه حیاطی ایه برای بدن . 

4- بافت عضلات (ماهیچه) : لایه ای از بدنه که تمام فعالیتهای ما رو کنترل میکنه و همینطور که دیدید زیر بافته چربی (لایه سوم بدن) قرار داره .

در عکس میتونین لایه 3 و 4 رو مشاهده کنید :

خب تا اینجا با لایه های بدن آشنا شدید , حالا میخوام مضرات لاغر کردن بوسیله

کسب درآمد
کا دی آپلود