اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی
اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی

سنگین ترین نوزاد

 

سنگین ترین نوزاد جهان

: سنگین وزن ترین نوزاد جهان یک  نوزاد پسر است که وزن دقیق او در هنگام تولد شش کیلو و ۹۰۰ گرم بوده است . این نوزاد بعد از تولد به خاطر مشکل تنفس، برای درمان به یک بیمارستان بزرگ تر پایتخت فرستاده شد.

لازم به ذکر است مادر این نوزاد ۳۷ ساله سن داشته و مبتلا به دیابت بوده است و پزشکان احتمال می دادند بیماری او در مشکل تنفسی فرزندش نقش داشته است .

پیش از این یک نوزاد «سورابایایی» با شش کیلو و ۴۰۰ گرم رکورد سنگین ترین نوزاد اندونزی را در جاوه شرقی از آن خود کرده بود.

سنگین ترین نوزاد جهان

همچنین به تازگی یک زن روسی به نام «تاتیانا بارابانوا» ۴۳ ساله دوازدهمین فرزند خود را با وزنی نزدیک به هشت کیلوگرم در سیبری به دنیا آورد. وی که پیش از نادیا هشت دختر و سه پسر به دنیا آورده است افزود تمامی فرزندانش در هنگام تولد بیش از پنج کیلوگرم وزن داشتند.این نوزاد دختر که نادیا نام دارد هنگام تولد هفت کیلو و هفتصدو پنجاه گرم وزن داشت و درعرض چند روز وزنش به هشت کیلوگرم رسید.

وزن این کودک بیش از دوبرابر وزن نوزادان معمولی بود . نام این نوزاد سنگین وزن در کتاب رکوردداران جهان، گینس، ثبت شد.

به گفته پزشکان تولد کودکی با چنین وزنی امری غیرعادی است. مادر نادیا که باتولد وی سرش شلوغتر شده است می گوید وی همانند یک مربی مهدکودک در خانه اش به رسیدگی به فرزندانش مشغول است و بخاطر مشکلات دیگر قصد ندارد بچه دار شود.

گذرنامه خانوادگی این خانواده روسی بخاطر تعداد زیاد فرزندان دیگر جایی برای تازه واردها ندارد و فقط نام نه فرزند خانواده در گذرنامه والدینشان ثبت شده است.

نادیا با هشت کیلوگرم وزن سنگین ترین کودک جهان در نیم قرن اخیر است.

البته یک پسر آمریکایی نیز که ۱۸۷۹ میلادی، هنگام به دنیا آمدن ۱۰۰۸ گرم بود سنگین ترین نوزاد دنیا در کتاب رکوردهای«گینس» لقب گرفته است .

او فقط ۱۱ ساعت زندگی کرد و بر اثر نارسانیی تنفسی،جان سپرد

سنگین ترین نوزاد جهان

با وجود تمام اختلاف ها در رابطه با این رکورد باید گفت : سنگین ترین کودک تاریخ جهان در سال هزار و نهصدو پنجاه و پنج در ایتالیا به دنیا امد. این کودک عظیم الجثه ده کیلو و دویست گرم وزن داشت.

سبکترین ( کم وزنترین ) کودک جهان

سبکترین کودک جهان کم وزن ترین و لاغرترین کودک جهان به نام «رومایزا رحمان» که سال گذشته با ۲۴۳ گرم وزن در «حیدرآباد» هندوستان به دنیا آمد…

کم وزن ترین و لاغرترین کودک جهان به نام «رومایزا رحمان» که سال گذشته با ۲۴۳ گرم وزن در «حیدرآباد» هندوستان به دنیا آمد، دیروز پس از گذشت یک سال، تولدش را جشن گرفت.

بر اساس این گزارش، «رومایزا» سال گذشته به اتفاق خواهر دوقلویش «هیبا» با ۶۰۰ گرم وزن، پا به عرصه جهان گذاشتند و هیچ گاه تصور آن نمی رفت که این دو قادر به ادامه زندگی بوده و به یک سالگی برسند. این در حالی است که این دو کودک در حال حاضر در حدود پنج کیلوگرم وزن داشته و در سلامت جسمانی کامل به سر می برند.

لازم به ذکر است، قبل از این در سال ۱۹۸۹ نیز یک کودک آمریکایی با۲۸۰ گرم وزن حین تولد، رکورد کم وزن ترین کودک جهان را به خود اختصاص داده بود که هم اکنون یکی از شاگردان ممتاز منطقه «شیکاگو» محسوب می شود

* نتایج تازه ترین مطالعات نشان می دهد زنانی که در طول دوران بارداری، بیش از ۱۸ کیلوگرم بر وزن شان اضافه می شود احتمال تولد نوزاد سنگین وزن تا دو برابر افزایش می یابد.

سنگین ترین نوزاد جهان

دکتر «ترزا هیلر» در مرکز بهداشتی پورتلند هشدار داد اضافه وزن مادران در دوران بارداری، احتمال تولد نوزاد سنگین وزن را افزایش می دهد و تحقیقات نشان داده است این نوزادان در سنین بزرگسالی در معرض خطر اضافه وزن و چاقی مفرط قرار خواهند داشت.

به گفته پژوهشگران معضل افزایش بیش از حد وزن مادران باردار در طول دو دهه گذشته رو به افزایش بوده و ممکن است این معضل موجب شیوع چاقی کودکان در آینده شود. پزشکان نوزادانی را که با وزن بیش از ۴ کیلوگرم متولد می شوند، سنگین وزن تلقی می کنند.

تولد این نوزادان هنگام وضع حمل برای مادر مشکلاتی ایجاد می کند و از طرفی خطر دررفتگی استخوان شانه یا شکستن استخوان گردن نوزاد سنگین وزن هنگام تولد وجود دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد