اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی
اینجا همه چیز درهمه

اینجا همه چیز درهمه

آموزش کسب درآمد از وبلاگ صد درصد تضمینی معرفی بهترین سایتهای کسب درآمد از اینترنت کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد از سایت های کلیکی ایرانی

زندگی نامه بازیگران هالیوود

سلام به همه با کلیک بر روی تبلیغات به ادامه وبلاگ کمک کنید  

 

Sat 12 Jul 2008

نام اصلی: شهره وزیری طبار

نام:  شهره آغداشلو (Shohreh Aghdashloo)

شهره آغداشلوو (shohreh Aghdashloo)

محل تولد: تهران، ایران

تاریخ تولد: 11 می 1952

شوهر: آیدین آغداشلو (1980-1972 از هم جدا شده اند) هوشنگ توزی (1985 و ازدواج آنها تا کنون دوام داشته و یک فرزند دارند)

قد: 165 سانتی متر

    شهره آغداشلو در 11 می 1952 در تهران متولد شد. در ده 1970 هنگامی که او 20 سال داشت او به ستاره سینما ایران تبدیل شد. او در فیلم هایی مانند "گزارش" به کارگردانی عباس کیا رستمی بازی کرد و این فیلم در جشنواره فیلم مسکو جایزهکارشناسان را دریافت کرد. در سال 1978 با بازی در فیلم قلب های شکسته به کارگردانی مرحوم علی حاتمی او خود را یکی از مهمترین بازیگران زن ایران یافت.

    در طول سال 1978 طی انقلاب اسلامی شهره آغداشلو ایران را به مقصد انگلستان برای کامل کردن تحصیلاتش ترک کرد. علاقه او به سیاست و نگرانی او در مورد ظلم در جهان، باعص شد که او مدرک B.A (اولین مدرک داشنگاهی) (کارشناسی) در روابط بین المللی بگیرد.

    او به دنبال کار بازیگری رفت و سرانجام در 1987سر از لس آنجلس درآورد. او در آنجا با هوشنگ توزی که یک بازیگر و فیلمنامه نویس بود ازدواج کرد و در تعدادی از کارهای او ایفای نقش کرد و آن کارها در سطح کشور و دنیا بازتاب خوبی داشتند. با اینکه کار گرفتن در هالیوود به عنوان یک بازیگر از خاور میانه با لهجه کار آسانی نبود، او توانست در فیلم های نچندان عالی مانند "Twenty Bucks" "Surviving Paradise" و "Maryam"ایفای نقش کند. او می بایست مدتی در انتظار یک شانس برای بازی در هالیوود می ایستاد.

twenty bucks

    سرانجام پس سال ها پس از خواندن رمان موفق "House of sand and fog" کمپانی Dreamworks قصد ساختن این فیلم را کرد و پس از انتخاب Ben Kingsley برای نقش مسعود امیر بهرانی و Jennifer Connelly برای نقش های اصلی آن ها به دنبال یک ایرانی می گشتند برای نقش نادی (همسر Kingsley). شهره آغداشلو توجه همگان را به خود جلب کرد و نامزد جایزه آکادمی به عنوان بهترین بازیگر پشتیبان زن شد.

house of sand and fog

چند نکته جالب در مورد شهره آغداشلو

او اولین بازیگر اهل خاور میانه است که نامزد جایزه اسکار شده است.

دختر او تارا نام دارد.

فیلم Guests of Hotel Astoria در سال 1989 اولین فیلمی است که او خارج از ایران بازی کرده است.

او جراحی زیبایی بینی انجام داده است.

طراح لباس قرمز او در اسکار 2004 یک زن ایرانی به نام سیمین است.

او فارسی را بصورت روان صحبت می کند.

shohrrh

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد